שלב אחר שלב
פניית דיירים לקבלת מידע
על-מנת להתחיל תהליך של יציאה לשיפוץ יש לקיים אסיפת דיירים, המלווה בפרוטוקול דיירים וחתימותיהם של לפחות 51% מבעלי הנכסים על הסכמה, וכן למנות נציגות בניין לטובת השיפוץ.
קיימת אפשרות לקבוע עם נציג מחלקת שיפוצי בתים אסיפת דיירים אשר יגיע אליה ויעביר לכלל הדיירים את המידע עבור התהליך לקראת יציאה לשיפוץ.
מידע מפורט יותר ניתן לקבל במוקד השירות שלנו: 03-7910333.
פתיחת תיק, מינוי מפקח והכנת כתב כמויות
לויות פתיחת תיק הן כדלקמן:
מבנה רגיל עד 12 יחידות דיור- 2,000 ₪ (כל יחידת דיור נוספת בעלות של 100 ₪)
מבנה מסוכן עד 12 יחידות דיור- 2,500 ₪ (כל יחידת דיור נוספת בעלות של 100 ₪)
עדכון כתב כמויות- 1,000 ₪.
לאחר שתפתחו תיק במחלקת שיפוצי בתים, ובכפוף להעברת פרוטוקול חתום, המפקח יבקר בבניין לצורך הכנת כתב כמויות המכיל עבודות שחייבים לבצע (סעיפי חובה) ועבודות נוספות (סעיפי רשות) ויגישו לנציגות כחודש ממועד הביקור. תכולת העבודה תהא בכפוף לחוק העזר העירוני תל אביב יפו, שמירה ושיפוץ חזיתות בתים, התשע"ב-2011. במידה ויחליט המפקח שיש צורך בחוות דעת של יועץ מקצועי נוסף (לדוגמה: קונסטרוקטור, יועץ מיזוג אויר, יועץ אבן), יהיה עליכם לפנות אל בעל המקצוע הרלוונטי באופן עצמאי ללא קשר לעלויות פתיחת התיק.
*המפקח ילווה את הבניין מתחילת התהליך ועד לסיומו, כולל פיקוח על עבודות השיפוץ ובחינת ליקויים בשנת הבדק.
** ייעוץ אדריכלי – ניתן לקבל ייעוץ אדריכלי בתחילת הדרך בעלויות מוזלות על מנת להגיע לתוצאה מרבית ומקיפה בתהליך לגבי עיצוב הבניין.
הצעות מחיר קבלנים
נציגות הבניין תקבל הצעות מחיר מ-6 קבלנים מתוך מאגר הקבלנים של עזרה ובצרון, אשר יגישו הצעות מחיר בהתאם לכתב הכמויות. הקבלנים נבחרים באופן הבא: 3 קבלנים ייבחרו ע"י נציגות הבניין על פי שיקול דעתם ו-3 קבלנים נוספים ייבחרו באופן אוטומטי ע"י המערכת של "עזרה ובצרון". ניתן לבחור קבלן שאינו חלק ממאגר הקבלנים. במקרה כזה, מומלץ לנציגות לבחון היטב את מקצועיותו וניסיונו של אותו קבלן בביצוע עבודות שיפוץ דומות בעבר. בנוסף, יהיה על נציגות הבניין לחתום על טופס המאשר שידוע לה כי הקבלן אינו נכלל במאגר הקבלנים וכי מקצועיותו וניסיונו לא נבחנו על ידי עזרה ובצרון. הצעות המחיר יישלחו לנציגות הבניין ביחד עם טבלה המשווה בין הצעות המחיר.
בחירת קבלן וחתימת חוזה שיפוץ
נציגות הבניין רשאית לבצע מו"מ עם כל קבלן שהגיש הצעת מחיר. לאחר שתבחר הנציגות בקבלן לביצוע השיפוץ, ייחתם חוזה בין נציגות הבניין לקבלן במשרדי עזרה ובצרון. החוזה מסדיר את מועדי התשלום לקבלן, את סכום השיפוץ, תכולת העבודה והערבויות שנועדו להוות בטוחה לביצוע השיפוץ ותיקון הליקויים.
איסוף כספים
בבית משותף, החישוב נעשה על-פי שטח הרצפה על בסיס נסח הטאבו, בכפוף לחוק המקרקעין, אולם דיירי הבניין יכולים לקבל כל החלטה חוקית אחרת, ועזרה ובצרון תפעל בהתאם. אם יהיו סרבנים בבניין, הסכום שייתבע מהסרבן יהיה בהתאם להחלטה שתתקבל על-ידי הנציגות. בכל מקרה, אין עזרה ובצרון צד להחלטה כיצד יחולקו עלויות השיפוץ בין דיירי הבניין. אם סכום עלות השיפוץ עולה על סכום ההלוואה, ישולם ההפרש בצ'קים לפקודת הקבלן המבצע, במועדים שייקבעו במעמד חתימת החוזה.
נציגות הבניין תאסוף לפחות מ-80% מיחידות הדיור את חלקן בשיפוץ, ואילו עזרה ובצרון תממן מימון ביניים עבור 20% הנותרים ותעמיד לרשות הבניין עורך דין על חשבונה לצורך גביית החוב מהסרבנים.
עזרה ובצרון מעמידה הלוואות ללא ריבית וללא הצמדה למימון חלק מעלויות השיפוץ. לצורך קבלת ההלוואה, על בעלי הדירות בבניין לחתום על התחייבות לטובת עזרה ובצרון (הוראת קבע בבנק או בכרטיס אשראי) לפירעון עלות השיפוץ.
הודעה על תחילת ביצוע עבודה
עזרה ובצרון תדאג להוצאת היתר שיפוץ, ערבות בנקאית של הקבלן ונספח ביטוח חתום על-ידי הקבלן לטובת השיפוץ.
מהלך השיפוץ ופיקוח
פיקוח על שלבי הביצוע ואישור התשלומים לקבלן יבוצעו על ידי המפקח בלבד. תדירות ביקוריו הינה לפחות פעמיים בשבוע, והביקורים מתועדים ביומני עבודה.